מעשה בחוקר פרטי והרייזר הנעלם

חקירות פרטיות של חוקר פרטי מגיעות לעיתים למקומות המפתיעים גם אותנו – החוקרים.חוקר פרטי במרכז

בדיוק כמו במקרה הבא, בו פנה אלינו אלישע, חבר קרוב, שסיפר לנו שלפני שלושה לילות נעלם מהחנייה הפרטית שלו רכב השטח-פנאי החביב עליו, RZR השייך לבנו, שליבו נקרע,
כי לא היה לו ביטוח מקיף ובטח לא כסף לקנות עוד כלי נפלא שכזה.

אלישע דיווח כמובן למשטרה, אך כמעט כרגיל, לצערנו, ניסיון החקירה,(אם בכלל היה כזה…) הגיע למבוי סתום. "אם נדע משהו נתקשר אליך" אמרו לו לקונית.

כתב חידה לחוקר פרטי

אנחנו לא מאשימים אותם חלילה, כל התנאים בשטח פעלו נגדם.

באופן מוזר, בחצר ביתם לא היו שום סימני גלגלים של כלי שטח מסוג רייזר, שלמי שלא מכיר, נסביר שזה סוג של טרקטורון עם הגה של מכונית.

לא ברור איך התנדף לו הרייזר בלי להשאיר עקבות, עובדה מפתיעה במיוחד מאחר ומדובר בכלי כבד אשר אין דרך אחרת להזיזו מלבד לרכוב עליו או לגלגל אותו החוצה.

כשחוקר פרטי יוצא מאזור הנוחות שלו

כשפנו אלינו כדי שנחפש ונמצא את הרייזר, ראינו בסיפור הנוכחי אתגר מקצועי והצמדנו חוקר פרטי במרכז החקירה, אחד הותיקים והמנוסים שלנו שמסיבות מובנות נשאיר אותו בעילום שם. אתם יודעים מה? נקרא לו דני.

דני הבין שיותר מחיפוש אחר רייזר גנוב, הוא מחפש גנב רייזרים וכך התחיל כיוון החקירה שלו לתפוס כיוון.

בשלב הראשון פנה דני לבעלים של רזגל, סוכנות הפולריס הגדולה בארץ, זו שמוכרת יותר טרקטורונים בדרום הארץ מאשר כל סוכנות אחרת, אשר סיפק לו נתונים יבשים אודות כלי השטח המגוונים אותם הם מוכרים כמו רייזרים,
טרקטורונים וריינגרים, וכן נתונים יותר ספציפיים שיסייעו בבדיקת כיוון חקירה אותו החליט דני לאמץ – זו לא גניבה מקרית, זו גניבה מתוכננת ומתוחכמת, שאם לא כך, הרייזר לא היה נעלם אלא משאיר עקבות.

דני זימן את צוות המשרד לסיעור מוחות.
העלינו כיוונים, פסלנו כיוונים, אכלנו בורקס ושתינו מיץ. בסופו של תהליך החלטנו להעמיק בכיוון של בדיקת מתעניינים ברייזרים וטרקטורונים יד שנייה.
לא ניכנס לתהליך החקירה לפרטיו, אבל הגענו למסקנה שהגנב שלנו התעניין בכלים המוצעים למכירה ומוצגים בסוכנות. ההימור המושכל שלנו אמר שמטרתו של הגנב הייתה לקבל מידע, ללמוד איזה מהכלים במצב מעולה,
לעקוב אחריו לאחר שיימכר, למצוא הזדמנות להעלים אותו מידי הקונה בשעת כושר.

איך הגענו למסקנה הזו?
לא תאמינו כמה כיווני חקירה יכול צוות מיומן בחקירות להעלות מניתוח של כל הפרטים והעובדות שהיו לפנינו – פרטים שעלולים להישמע כשוליים ולא חשובים למי שאינו חוקר פרטי מיומן, עשויים להיות קריטייים בחשיבותם לפתרון החקירה.
בדרכים שמוכרות לחוקרים פרטיים, (אבל חוקיות כדי שהכול יהיה קביל בבית משפט במקרה הצורך) הישגנו רשימה של מספר מצומצם של מתעניינים רלוונטיים בכלים שעמדו בסוכנות וחקרנו אודותם באמצעים טכנולוגיים מתקדמים.

חשדהו וחקרהו

אכן, אחד מהם בלט במיוחד כאשר גילינו שמדובר בצעיר, , ולו היסטוריה של הסתבכויות קלות, אבל כאלו שלא פוסלות אותו כאפשרות סבירה לבצע גניבה שכזו.

אחד הדברים שהדליקו אצלנו את כל הנורות והפעילו את כל האזעקות היה שהבחור הוא בן למשפחה שבבעלותה מנופים. הרי זו בהחלט יכולה להיות הסיבה לאי הופעת סימני גלגלים בשטח ממנו נגנב הרייזר.

כאן מגיע החלק שמניסיוננו, מגרה את כל מגירות הדמיון אצל מי שאינו חוקר פרטי, אך מבחינתנו זהו השלב הקל:
הצמדנו מעקב אחר החשוד במקום מגוריו, במקום עבודתו ולמעשה עקבנו אחריו וצפינו בכל מקום בו ביקר. וזכרו – החיים הם לא סרט.
יש מותר ואסור, ואנחנו צריכים שכל העדויות שלנו יהיו קבילות בבית משפט במקרה הצורך – כלומר החקירה שלנו מוגבלת על ידי חוקי הגנת פרטיות המאפשרים לעקוב אחר חשוד, אבל לא לפגוע בפרטיותו באופן גורף.

עקבנו אחריו לבית מגורים שנראה נורמטיבי לגמרי, לשם נהג להגיע באופן יומיומי. לקח לנו זמן קצר מאוד להבין שזה לא בית מגורים אלא מבנה ריק, מעיין מחסן אשר רק נראה מבחוץ כבית מגורים רגיל.

לאחר שעזב את המקום בדקנו מה יש בבית, שם בילה בשעות האחרונות, ולהפתעתנו, גילינו מספר כלי שטח, חלקם מפורקים לחלקים וחלקם מחודשים.
בום! אחד מהמפורקים היה הרייזר הנעלם.

וכך מסתיימת לה עוד פרשה ובמרכזה חוקר פרטי רעב

החקירה הוכתרה כהצלחה, ובזמן קצר יחסית פתרנו את התעלומה המסתורית והמוזרה משהו.

ואנחנו? חזרנו לעסוק במה שאנחנו הכי טובים: מעקב עובדים, איתור נעדרים, איתור חייבים וכן חקירות כלכליות למיניהן, וגם בגידות וכאלה.
אכן כן, מעניין לנו. ברוך שעשני חוקר פרטי…

מוכנים למקרים מאתגרים ויוצאי דופן – ידין חקירות – חוקר פרטי במרכז 054-7254142

קבלו תשובות מקצועיות,
עכשיו.
יש לכם לבטים ושאלות?
התקשרו וקבלו
תשובות מקצועיות.

לעיתים הספק עלול לגרום לנזקים גדולים יותר מהאמת.